środa, 16 stycznia 2013

Zrób to sam - zasłony i firany

"Zrób to sam" - czyli jak skrócić materiał.

O tym jakie zasłony czy firanki wybrać, jaki kolor, materiał czy wzór nie będę się rozpisywać, bo to kwestia gustu i dostosowania do wnętrza. W związku z tym, że w moim mieszkaniu jest tylko jedno okno w salonie i drzwi balkonowe w sypialni, nie musiałam dużo wybierać.

Nie będę też pisać o gotowych zasłonach "szytych na miarę", bo takie sporo kosztują. Postawiłam na proste, długie zasłony,a co najważniejsze sama mogłam ja skrócić. Gotowe zasłony w marketach najczęściej mają długość około 3m, tak aby pasowały do większości pomieszczeń. Ja zdecydowałam się na tkaniny z dobrze nam znanej IKEI. Zasłony i firany są tam stosunkowo tanie i dobre jakościowo. Jeżeli jednak 3 metry do dla nas zdecydowanie za dużo, wystarczy żelazko, aby samodzielnie skrócić zasłony. W zestawie z materiałem IKEA sprzedaje specjalną taśmę z klejem, którą po odpowiednim odmierzeniu tkaniny zaprasowujemy żelazkiem.


Taśmę z klejem do skracania materiału można kupić też w większości pasmanterii,a tkaniny wcale nie muszą być z IKEI, najlepiej zapytać przed zakupem czy materiał nadaje się do skracania w taki sposób. Taśma może służyć również do skracania spodni lub innych tkanin. Nagrzewamy żelazko, odmierzamy długość tkaniny, pracujemy na "lewej stronie" - w przypadku zasłon na stronie, która będzie później zwrócona do okna - zaginamy dół na szerokość taśmy, przykładamy taśmę, zaprasowujemy i już - gotowe !




Jeżeli zasłona jest bardzo długa, można ją obciąć od dołu przed podklejeniem. Unikniemy w ten sposób wielokrotnego zawijania materiału. W przypadku firan podobnie, choć czasami dobrze wyglądają podwinięte.

Na zdjęciach produkty IKEA: w sypialni firany Alvine Rund - 99 zł/ kpl., zasłony Vivan - 49,90 zł/kpl. ,
w salonie zasłony Lenda - 79,90 zł/kpl.
Potrzebne materiały:

- tkanina do skrócenia
- nożyczki
- żelazko
- taśma z klejem do skracania materiałów (wystepuje jako sama siatka z klejem (np. ta z IKEI), albo jako papierowa taśma z klejem)

Znalazłam na blogu aniomatronika post z instrukcją naklejania taśmy. Poniżej link do posta:
http://anio-prezentuje.blogspot.com/2011/01/diy-skracanie.html




Udanego skracania :)


10 komentarzy:

  1. Mam pytanie: czy te firanki w kwiatki są upięte razem z zasłonami na pojedynczym karniszu? Czy jest to karnisz podwójny z dwoma drążkami-jeden do firan drugi do zasłon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjeciu karnisz podwójny. Firany pod zasłonami.

      Usuń
  2. Witam, poszukuje podobnych firan, te sa po prostu piekne! Czy moglaby Pani zdradzic skad pochodza? Pozdrawiam Aga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sa to firanki z Ikea. Nie wiem czemu, ale na stronie www Ikei ich nie maja. Nazywaja sie Alvine Rund i kosztuja 99,99zl za 2szt. (Wymiary 140x300 to wymiar 1szt) ja kupilam w Ikea Lodz jakos okolo grudnia 2016:) material to 30% bawelna i 70% poliester

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widać da się to spokojnie zrobić samemu. Jednak z roletami będzie już znacznie gorzej :D Tu warto stawiać na takie firmy jak http://slonko.eu Znajdziecie tu także plisy, markizy, żaluzje

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku jak ja tez bym chciala. Trzeba miec ogromny talent i wyczucie by cos takiego samemu zmajstrowac!:) Niestety to mnie rpzerasta. Ale znalazlam taki sklep gdzie sa m.in zaslony na okna i inne rzeczy. https://yourhomestory.com.pl/sypialnia/posciele/160x200cm polecam bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja postawiłem z kolei na ciemniejsze zasłony, w kontraście z białymi ścianami, i złotymi dodatkami prezentują się bosko! Dobrze jak ktoś też wam doradzi. Może tu zainteresujecie się ofertą jaką ma Salon firan Kornelia Kłobuck na firany, zasłony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hejka, gratuluję smykałki i odwagi. Ja bym nie brał się za skracanie zasłon. Z żoną woleliśmy zamówić ich szycie na wymiar, bezpieczniej i chyba nie tak drogo. Gdyby ktoś z was był zainteresowany, to wklejam link, gdzie kupiliśmy te zasłony na wymiar w Warszawie, chociaż można zamówić je też przez Internet. Życzę miłego dnia i powodzenia z blogiem! Hubert z Warszawy

    OdpowiedzUsuń